Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Algemeen Bestuur

woensdag 15 januari 2025

20:00 - 23:30
Locatie

Raadzaal

Voorzitter
Jan Pieter Blonk
Start
woensdag 22 januari 2025 18:05
Eind
woensdag 22 januari 2025 18:05
Toelichting

Wegens een technische storing is het niet mogelijk de livestream te volgen. Deze vergadering is wel openbaar te volgen in de raadzaal. U bent van harte welkom.

Agenda documenten

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    De voorzitter opent de vergadering en deelt eventuele belangrijke mededelingen of informatie met de commissie.

  2. 2

    Inspreker 1 over beleid van camera's


    Inwoners, bedrijven en (belangen)organisaties kunnen de commissie laten weten hoe zij over een voorstel dat op de agenda staat denken. Of ze kunnen een ander onderwerp dat in Lansingerland speelt aankaarten.

  3. 3

    Het verslag van de vorige vergadering wordt aan de commissie voorgelegd om goed te keuren en officieel vast te leggen.

  4. 4

    De commissie stelt de agenda voor de vergadering vast en kijkt of er nog vragen of onderwerpen zijn die (duo-)raadsleden willen bespreken aan het einde van de vergadering.

  5. 5

    Dit agendapunt bevat onderwerpen die de commissie bespreekt om een oordeel te vormen. Deze punten kunnen bijvoorbeeld door fracties op de agenda zijn gezet.

  6. 6

    Dit agendapunt kan gaan over onderwerpen zoals plannen, rapporten en voorstellen die in de commissie worden besproken. In de commissie praten de (duo-)raadsleden erover om een oordeel te vormen en hun mening te geven. Dit helpt de (duo-)raadsleden om een standpunt in te nemen wanneer er uiteindelijk een besluit moet worden genomen in de raadsvergadering.

  7. 6.a

    Actualisatie van de APV van 2023

    Voorgesteld besluit

    Gevraagde beslissing:

    1. De Algemene Plaatselijke Verordening 2025 (T23.04411) vast te stellen, inclusief de artikelsgewijze toelichting (T23.04413).
    2. De Algemene Plaatselijke Verordening 2023, zoals vastgesteld op 22 december 2022, in te trekken.
  8. 7

    Recente ontwikkelingen, beslissingen of belangrijke informatie vanuit het college van burgemeester en wethouders kunnen aan de commissie worden voorgelegd om te delen en te bespreken.

  9. 8

    Recente ontwikkelingen, onderwerpen of belangrijke mededelingen vanuit de commissie kunnen tijdens de vergadering worden gedeeld en besproken.

  10. 9

    Informatie over organisaties of samenwerkingen waarin de gemeente een bestuurlijk of financieel belang heeft, kan aan de commissie worden voorgelegd om te bespreken en te beoordelen.

  11. 10

    Vragen van (duo-)raadsleden kunnen tijdens de rondvraag aan de orde worden gesteld, waarna de vergadering wordt afgesloten.